OBCHODNÉ PODMIENKY
Tieto všeobecné obchodné podmienky ( „VOP“) sa aplikujú na zmluvy uzatvárané so spoločnosťou PROFI – STAR, s.r.o. pri internetovom obchode, t.j. pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku.
.
1. Označenie predávajúceho
1.1. Predávajúcim tovaru pri kúpnych zmluvách uzatváraných na diaľku prostredníctvom webového sídla (internetovej stránky) www.elektrostar.sk je spoločnosť :
PROFI – STAR, s.r.o.
so sídlom: Kavečianska cesta 8/A, 040 01 Košice
IČO: 46 258 060
zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Košice, oddiel Sro, vložka č. 28053/V
Adresa sídla spoločnosti je zároveň adresou, na ktorej môže spotrebiteľ uplatňovať svoje práva.
1.2. Bankové spojenie predávajúceho:
IBAN: SK50 0200 0000 0029 1043 8457
DIČ predávajúceho je: 2023303810, IČ DPH: SK2023303810
1.3. Adresa elektronickej pošty predávajúceho je: eshop@elektrostar.sk
Telefónne číslo predávajúceho je: 0910 505 111
.
2. Úvodné ustanovenia
2.1. Má sa za to, že zmluvy pri predaji tovaru uzatvárané prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho sú posudzované ako zmluvy o predaji tovaru v obchode podľa ustanovení Občianskeho zákonníka. To neplatí, ak je kupujúcim fyzická osoba – podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá mieni tovar ďalej použiť na predaj konečným spotrebiteľom.
2.2. VOP rešpektujú práva kupujúceho zakotvené v zákone č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa (ďalej len „zákon“) v znení neskorších predpisov. VOP sú nepretržite zverejnené na webovom sídle (internetovej stránke) predávajúceho www.elektrostar.shop. Má sa za to, že ich zverejnením si predávajúci splnil riadne a včas informačné povinnosti podľa zákona.
2.3. Kupujúci je povinný oboznámiť sa so znením týchto VOP pred odoslaním záväznej internetovej objednávky tovaru.
2.4. Odoslaním záväznej objednávky prostredníctvom internetovej stránky www.elektrostar.sk kupujúci predávajúcemu potvrdzuje, že sa so znením týchto VOP oboznámil a zároveň súhlasí s tým, že ak nie je stranami výslovne dohodnuté inak, na práva a povinností zmluvných strán sa budú aplikovať tieto VOP.
2.5. Od znenia VOP sa môžu zmluvné strany výslovne odchýliť pri uzatváraní konkrétnej kúpnej zmluvy postupom podľa bodu 3. týchto VOP.
.
3. Uzatvorenie kúpnej zmluvy
3.1. Predávajúci uverejňuje na svojej internetovej stránke www.elektrostar.sk sortiment tovaru, ktorý ponúka na predaj prostredníctvom internetového obchodu. Tovar je stručne popísaný uvedením jeho hlavných vlastností (základných parametrov), každej položke tovaru z predajného sortimentu je pridelené číselné označenie. Každej položke je priradená predajná cena tovaru.
Pri každej položke tovaru špecifikovanej číselným označením predávajúci uvádza, či sa jedná o tovar typizovaný, alebo o tovar, ktorý sa bude vyrábať podľa osobitnej špecifikácie ( objednávky) kupujúceho.
Typizovaný tovar je osobitnou ikonou označovaný ako „tovar skladom“.
Tovar, ktorý nie je výrobcami bežne vyrábaný na sklad, ale bude vyrábaný až na základe osobitnej špeccifikácie (objednávky) kupujúceho, je v ponuke predávajúceho označovaný osobitnou ikonou ako „tovar na objednávku“.
Na internetovej stránke predávajúceho je zároveň zverejnený cenník dodacích poplatkov (nákladov na dopravu, poštovné a pod.), ak k dodaniu tovaru nedôjde pri osobnom odbere kupujúceho v niektorej zo stálych predajných prevádzok predávajúceho v Košiciach.
3.2. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť predajný sortiment tovaru, zmeniť ceny tovaru, ako aj ceny ďalších dodacích poplatkov. Svojou aktuálnou ponukou na internete je však viazaný vo vzťahu ku konkrétnemu kupujúcemu po dobu najmenej 72 hodín od momentu, kedy mu bude doručená záväzná objednávka kupujúceho.
3.3. Kúpnu zmluvu je možné uzatvoriť len na základe dobrovoľnej, záväznej internetovej objednávky kupujúceho, ktorá môže byť predávajúcemu odoslaná len po stlačení tlačidla označeného čitateľným označením „objednávka s povinnosťou platby“.
Objednávka kupujúceho odoslaná predávajúcemu prostredníctvom internetovej stránky www.elektrostar.sk po stlačení tlačidla označeného čitateľným označením „objednávka s povinnosťou platby“, sa považuje za objednávku záväznú.
Po právnej stránke sa záväzná objednávka kupujúceho považuje za neodvolateľný návrh kupujúceho na uzatvorenie kúpnej zmluvy na diaľku.
3.4. Každá objednávka kupujúceho musí obsahovať tieto náležitosti:
3.4.1. Špecifikáciu kupujúceho
· v prípade kupujúceho - fyzickej osoby nepodnikateľa sa pre špecifikáciu kupujúceho vyžaduje uvedenie mena, priezviska, dátumu narodenia, bydliska a číslo telefónu.
· v prípade, že kupujúci je fyzickou osobou – podnikateľom, kupujúci má na účely špecifikácie poskytnúť predávajúcemu svoje obchodné meno, miesto podnikania, IČO, DIČ a ak je platcom DPH, tak aj IČ DPH a číslo telefónu,
· v prípade, že je kupujúci právnickou osobou, pre jeho špecifikáciu sa vyžaduje jeho obchodné meno (názov), sídlo, údaj o právnej forme, IČO, DIČ a ak je platcom DPH, tak aj IČ DPH, uvedenia mena a priezviska osoby oprávnenej uzatvárať kúpne zmluvy na tovar v mene kupujúceho a číslo telefónu.
3.4.2. Špecifikáciu tovaru spolu s návrhom kúpnej ceny
· špecifikácia tovaru musí byť uskutočnená číselným označením každej požadovanej položky tovaru z predajného sortimentu predávajúceho a uvedením požadovaného počtu kusov tovaru z tej –ktorej položky,
· súčasne s číselným označením tovaru (položky) a počtu požadovaných kusov z tej-ktorej položky bude špecifikovaná aj navrhovaná kúpna cena + DPH podľa aktuálneho predajného cenníka predávajúceho.
3.4.3. Predajná cena tovaru nie je určená na základe automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania.
3.4.4. Špecifikáciu preferovaného spôsobu a termínu dodania tovaru spolu s návrhom dodacích poplatkov
· kupujúci je povinný navrhnúť predávajúcemu požadované miesto dodania tovaru, pričom je povinný rešpektovať, že predávajúci dodá kupujúcemu tovar len na územie Slovenskej republiky,
· požadovaným miestom dodania tovaru môže byť niektorá z obchodných prevádzok predávajúceho v Košiciach (samoodber),
· v prípade požadovaného dodania tovaru na iné miesto v Slovenskej republike je kupujúci povinný označiť požadovaný spôsob zaslania tovaru na označené miesto (dobierka, kuriérska služba),
· súčasne s vykonanou voľbou zaslania tovaru na požadované miesto bude špecifikovaná aj výška dodacích poplatkov podľa aktuálneho cenníka predávajúceho, ktoré je kupujúci povinný zaplatiť navyše okrem kúpnej ceny vrátane DPH,
· kupujúci je oprávnený navrhnúť predávajúcemu aj termín dodania tovaru, pričom navrhovaný termín dodania typizovaného tovaru (tovaru skladom) nesmie byť skorší ako 7 pracovných dní, pri tovare na objednávku nesmie byť dodací termín skorší ako 3 mesiace.
3.4.5. Špecifikáciu preferovaného spôsobu platby kúpnej ceny a dodacích poplatkov
· kupujúci je oprávnený navrhnúť predávajúcemu preferovaný spôsob platby za tovar, pričom predávajúci v zásade akceptuje:
- platbu vopred (na základe zálohovej faktúry) bezhotovostným prevodom z bankového účtu,
- platbu cez internetové rozhranie banky (platbu kartou on – line),
- platbu v hotovosti alebo prostredníctvom platobnej karty pri zaslaní tovaru na dobierku,
- platbu v hotovosti alebo prostredníctvom platobnej karty pri doručení tovaru kuriérskou službou,
- platbu v hotovosti alebo prostredníctvom platobnej karty pri osobnom odbere tovaru kupujúcim
v obchodných prevádzkach predávajúceho.
3.5. Kupujúci je povinný skontrolovať správnosť svojej objednávky pred jej potvrdením a odoslaním. Odoslaním objednávky prostredníctvom internetovej stránky www.elektrostar.shop po stlačení tlačidla s označením „objednávka s povinnosťou platby“ sa objednávka kupujúceho stáva záväznou, t.j. záväzným, neodvolateľným návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy.
3.6. Kúpna zmluva je medzi kupujúcim a predávajúcim uzatvorená okamihom elektronického potvrdenia záväznej objednávky kupujúceho zo strany predávajúceho bez akýchkoľvek dodatkov, výhrad, obmedzení alebo navrhovaných zmien v lehote najneskôr do 72 hodín odo dňa obdržania objednávky kupujúceho.
3.7. Ak sa predávajúci k potvrdenej a odoslanej objednávke kupujúceho nevyjadrí v lehote najneskôr do 72 hodín do dňa obdržania objednávky kupujúceho, má sa za to, že objednávka kupujúceho nebola akceptovaná a kúpna zmluva nevznikla.
3.8. Ak by potvrdenie objednávky zo strany predávajúceho uskutočnené do 72 hodín od odobdržania odoslanej objednávky obsahovalo akékoľvek dodatky, výhrady, obmedzenia, alebo navrhované zmeny, považuje sa takéto potvrdenie objednávky za nový návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy. V takomto prípade bude kúpna zmluva uzatvorená až po akceptácii dodatkov, výhrad, obmedzení alebo navrhovaných zmien predávajúceho zo strany kupujúceho, ak k takejto akceptácii dôjde do 72 hodín od obdržania nového návrhu (protinávrhu) predávajúceho.
3.9. Predávajúci nie je ani oprávnený, ani povinný dodať kupujúcemu požadovaný tovar len na základe odoslanej záväznej objednávky kupujúceho, ktorá nebola potvrdená predávajúcim, t.j. bez uzatvorenia kúpnej zmluvy.
.
4. Dodacie a platobné podmienky
4.1. Predávajúci sa zaväzuje dodať kupujúcemu tovar podľa uzatvorenej kúpnej zmluvy, riadne a včas. Dodanie tovaru zo strany predávajúceho je vždy podmienené zaplatením kúpnej ceny ( vrátane DPH) a dodacích poplatkov dohodnutým spôsobom.
4.2. V prípade dohodnutej platby kúpnej ceny a dodacích poplatkov vopred začína plynúť lehota na dodanie tovaru odo dňa zaplatenia zálohovej faktúry ( platby vopred) pripísaním na bankový účet predávajúceho. V ostatných prípadoch sa lehota počíta odo dňa nasledujúceho po dni, v ktorom bola uzatvorená kúpna zmluvy na dodávku tovaru. Ak kupujúci vo svojej záväznej objednávke neuviedol predávajúcemu požadovaný termín dodania tovaru, alebo ak bol navrhnutý tak, že nerešpektoval minimálnu 7 dňovú dodaciu lehotu na typizovaný tovar resp. 3 mesačnú lehotu pri tovare na objednávku, tak sa má za to, že predávajúci má povinnosť dodať kupujúcemu tovar najneskôr v posledný deň takejto lehoty, ak sa zmluvné strany nedohodnú v individuálnom prípade inak. .
4.3. V prípade dohodnutého osobného odberu tovaru kupujúcim v niektorej z obchodných prevádzok predávajúceho v Košiciach kupujúci neuhrádza dodacie poplatky. Tovar mu bude odovzdaný rovnako ako je tomu pri uzatvorení kúpnej zmluvy v obchode. Ak nedošlo k platbe vopred, zaplatenie kúpnej ceny je potvrdené dokladom z registračnej pokladne predávajúceho. Pri platbe platobnou kartou cez platobný terminál bude kupujúcemu poskytnutý aj doklad o uskutočnení platby prostredníctvom platobnej karty.
4.4. V prípade dohodnutej platby vopred je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu zálohovú faktúru na kúpnu cenu vrátane DPH a dodacie poplatky najneskôr do 3 dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy. Splatnosť zálohovej faktúry je 7 kalendárnych dní. V tejto lehote musí byť zálohová platba už poukázaná na účet predávajúceho. Dodanie tovaru zo strany predávajúceho je podmienené riadnym a včasným zaplatením vystavenej zálohovej faktúry. Riadna faktúra – daňový doklad bude kupujúcemu dodaná spolu s tovarom.
4.5. V prípade dohodnutej platby pri dodaní tovaru je dodanie tovaru zo strany predávajúceho ( resp. v jeho mene zo strany pošty, či kuriérskej služby) podmienené zaplatením celej kúpnej ceny (vrátane DPH) a dodacích poplatkov v hotovosti alebo platobnou kartou cez platobný terminál bezprostredne pri dodávke. Faktúra – daňový doklad vzťahujúca sa na tovar je dodávaná priamo s tovarom. Pri dodaní tovaru na dobierku je kupujúcemu vydané potvrdenie o zaplatení ceny priamo poštou. V prípade dodávania tovaru kuriérskou službou vydá kupujúcemu potvrdenie o zaplatení ceny kuriér.
4.6. Ak má byť podľa uzatvorenej kúpnej zmluvy tovar dodaný na miesto určené kupujúcim ( t.j. ak sa nejedná o samoodber kupujúcim v niektorej z prevádzok predávajúceho), je kupujúci povinný zaplatiť kúpnu cenu vrátane dodacích poplatkov a tovar pri jeho dodaní prevziať. O presnom termíne dodania tovaru pošle predávajúci, resp. kuriérska služba kupujúcemu spravidla avízo telefonicky, e-mailom, alebo SMS správou.
4.7. Kupujúci je povinný prezrieť si dodaný tovar dôkladne už pri jeho dodávaní. Akýchkoľvek chýbajúci tovar, či jeho časť, akýkoľvek poškodený tovar, alebo chýbajúci doklad vzťahujúci sa na tovar ( faktúra, návod na použitie a pod.) je povinný písomne reklamovať bezodkladne, ešte pri preberaní tovaru.
4.8. Prevzatím tovaru kupujúcim po zaplatení kúpnej ceny a dodacích poplatkov vrátane DPH, prechádza na kupujúceho vlastnícke právo k tovaru a zodpovednosť za škodu na tovare.
4.9. V prípade omeškania kupujúceho so zaplatením kúpnej ceny a dodacích poplatkov, ktorými sa podmieňuje dodanie tovaru po dobu dlhšiu ako 5 dní, alebo v prípade omeškania kupujúceho s prevzatím dodávaného tovaru, je predávajúci oprávnený od uzatvorenej kúpnej zmluvy písomne odstúpiť.
4.10. V prípade odstúpenia od zmluvy zo strany predávajúceho podľa bodu 4.9. sa zmluva od počiatku zrušuje momentom účinnosti odstúpenia od zmluvy, za ktorý sa považuje moment doručenia odstúpenia od zmluvy kupujúcemu e-mailom, alebo odoslanie písomného odstúpenia od zmluvy na adresu kupujúceho uvedenú v objednávke bez ohľadu na to, či kupujúci odstúpenie od zmluvy prevezme. Ak boli kúpna cena za tovar a dodacie poplatky zaplatené bezhotovostným prevodom vopred ( na základe zálohovej faktúry), je predávajúci povinný tieto vrátiť kupujúcemu do 14 dní odo dňa účinnosti odstúpenia od kúpnej zmluvy.
.
5. Poučenia o uplatnení práva spotrebiteľa ( kupujúceho) na odstúpenie od zmluvy a jeho následkoch
5.1. Kupujúci má v súlade s ustanoveniami zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa ( ďalej len „ zákon“) právo odstúpiť aj bez uvedenia dôvodu od kúpnej zmluvy uzatvorenej vrámci internetového obchodu cez stránku www.elektrostar.shop v lehote do 14 dní. Toto právo sa bez akýchkoľvek obmedzení vzťahuje na kúpený typizovaný tovar ( v ponuke predávajúceho označovaný ikonou „tovar skladom“). V súlade s ustanovením § 19 ods. 1 písm. d) zákona ale kupujúci nemá právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy na tovar vyrábaný na základe špecifikácie (objednávky) kupujúceho, t.j. na taký tovar, ktorý je v ponuke predávajúceho označovaný ako „ tovar na objednávku“.
5.2. Kupujúci má právo na písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy na typizovaný tovar uzatvorenej prostredníctvom internetovej stránky www.elektrostar.sk v lehote do 14 dní počítajúc odo dňa prevzatia tovaru. Tovar sa považuje za prevzatý okamihom, kedy ho prevezme kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu ( kuriéra). V prípade tovaru objednaného jednou objednávkou, ale dodávaného oddelene, je rozhodujúce prevzatie posledného tovaru. V prípade tovaru pozostávajúceho z viacerých dielov alebo kusov je rozhodujúci moment prevzatia tovaru moment, kedy je prevzatý posledný diel alebo kus. Kupujúci môže od zmluvy písomne odstúpiť bez uvedenia dôvodu aj skôr, t.j. ešte pred prevzatím tovaru.
5.3. Od uzatvorenej kúpnej zmluvy je možné písomne odstúpiť vcelku, ohľadom všetkého typizovaného tovaru zakúpeného jednou kúpnou zmluvou, alebo len čiastočne ohľadom niektorého zo zakúpeného typizovaného tovaru. Odstúpenie od zmluvy preto má obsahovať presnú špecifikáciu tovaru, ohľadom ktorého kupujúci od zmluvy odstupuje uvedením číselného označenia konkrétneho tovaru podľa ponuky predávajúceho a vymedzením počtu kusov tovaru, ktorého sa odstúpenie od zmluvy týka. Odstúpenie od zmluvy musí byť jednoznačné, zrozumiteľné, obsahujúce odstupujúci prejav vôle kupujúceho. Kupujúci je oprávnený použiť vzorovú formuláciu odstúpenia od zmluvy, ktorú mu predávajúci ponúka na svojom webovom sídle ako formulár na odstúpenie od zmluvy na stiahnutie.
5.4. Predávajúci odkazuje kupujúceho na osobitné poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku , ktoré je obsiahnuté na internetovej stránke www.elektrostar.shop.
5.5. Písomné odstúpenie od zmluvy môže kupujúci uskutočniť najneskôr v 14 dňovej lehote elektronicky prostredníctvom internetovej stránky www.elektrostar.sk, osobitným e-mailom na e-mailovú adresu predávajúceho, alebo poštou na doručovaciu adresu predávajúceho, ktorá je totožná s adresou sídla uvedeného v obchodnom registri. Ak je odstúpenie od zmluvy zasielané predávajúcemu poštou, považuje sa zákonná lehota za dodržanú aj v prípade, že odstúpenie od zmluvy doručené predávajúcemu bolo v zákonnej lehote podané na poštovú prepravu.
5.6. V prípade odstúpenia od zmluvy prostredníctvom vzorového formulára umiestneného na internetovej stránke je predávajúci povinný zaslať kupujúcemu bezodkladne e-mailové potvrdenie o podaní odstúpenia od zmluvy. Ak takéto potvrdenie kupujúci neobdrží ani do 24 hodín odo dňa použitia vzorového formulára na odstúpenie od zmluvy, je potrebné túto funkciu považovať za dočasne nefunkčnú a na odstúpenie od zmluvy využiť iné možnosti dané na odstúpenie od zmluvy.
5.7. Včasné odstúpenie kupujúceho od zmluvy na konkrétny typizovaný tovar je účinné momentom doručenia písomného odstúpenia predávajúcemu. Týmto momentom sa uzatvorená kúpna zmluva od počiatku zrušuje ohľadom toho tovaru, ktorého sa odstúpenie od zmluvy týka.
5.8. Predávajúci je povinný do 14 dní od účinnosti odstúpenia od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby za špecifikovaný tovar, ktoré od neho predávajúci prijal na základe zrušenej zmluvy, alebo v súvislosti s ňou, a to vrátane dodacích poplatkov vzťahujúcich sa na dodávku špecifikovaného tovaru, nie však skôr (predtým), ako je predávajúcemu zo strany kupujúceho vrátený kompletný tovar vrátane jeho príslušenstva a všetkých dokladov na tento tovar sa vzťahujúcich ( záručný list, návod na obsluhu a pod.). Vrátenie dodacích poplatkov sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolí iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý predávajúci ponúka.
5.9. Kupujúci je povinný vrátiť predávajúcemu kompletný tovar (vrátane jeho príslušenstva a všetkých dokladov vzťahujúcich sa na tento tovar) do 14 dní odo dňa účinnosti odstúpenia od zmluvy, a to na svoje vlastné náklady bez práva na ich náhradu od predávajúceho. Po vrátení tovaru predávajúcemu budú kupujúcemu zo strany predávajúceho vrátené platby vzťahujúce sa na tovar rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, ak sa strany nedohodnú inak.
5.10. Predávajúci je povinný prevziať od kupujúceho vrátený tovar, ak:
· sa jedná o tovar typizovaný,
· ide o tovar, ohľadom ktorého došlo k včasnému odstúpeniu od zmluvy zo strany kupujúceho,
· ak bol tento tovar vrátený ako kompletný ( vrátane príslušenstva a dokladov na tovar sa vzťahujúcich)
· a súčasne ak bol tovar vrátený v 14 dňovej lehote po účinnosti odstúpenia od zmluvy.
Prevzatie iného tovaru, prevzatie nekompletného tovaru, a/alebo prevzatie tovaru po uplynutí 14 dňovej lehoty na vrátenie môže predávajúci odmietnuť. V takomto prípade stráca kupujúci nárok na vrátenie tovaru predávajúcemu. Rovnako kupujúci stráca nárok na vrátenie už zaplatenej kúpnej ceny a dodacích poplatkov zo strany predávajúceho.
5.11. Predávajúci môže kupujúcemu po odstúpení od kúpnej zmluvy vzťahujúcom sa na konkrétny typizovaný tovar písomne navrhnúť, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom poverenej osoby. V takomto prípade nie je kupujúci povinný sám vracať predávajúcemu tovar v 14- dňovej lehote na svoje náklady, predávajúci v takomto prípade nie je oprávnený podmieňovať vrátenie všetkých platieb kupujúcemu vrátením tovaru. Na vyzdvihnutie tovaru predávajúcim alebo ním poverenou osobou však nemá kupujúci automaticky právny nárok.
5.12. Kupujúci zodpovedá v prípade odstúpenia od zmluvy a následného vrátenia tovaru predávajúcemu za zníženie hodnoty tovaru. Kupujúci zodpovedá za také zníženie hodnoty, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
.
6. Záruky
6.1. Tovar predávaný predávajúcim musí mať primeranú akosť a musí byť bez vád, t.j. musí zodpovedať záväzným technickým normám. Tovar musí byť zabalený do obalu, aký vyžaduje povaha tovaru.
6.2. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim. Predávajúci tiež zodpovedá za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru kupujúcim v záručnej dobe ( záruka).
6.3. Záručná doba je v zásade 24 mesiacov. V prípade spotrebného tovar, ktorý sa rýchlo kazí ( napr. žiarovky) je záručná doba len v rozsahu stanovenom výrobcom takéhoto tovaru. Informácia o prísnejších zásadách záruky stanovených výrobcom, ako ustanovuje všeobecný predpis, bude uvedená na samotnom tovare, alebo v dokladoch vzťahujúcich sa na konkrétny tovaru.
6.4. Záruka v zákonnom rozsahu nemusí byť potvrdzovaná v osobitnom záručnom liste.
6.5. Vyhlásením v osobitnom záručnom liste potvrdenom predávajúcim môže predávajúci poskytnúť kupujúcemu záruku vo väčšom rozsahu, než zaručuje zákon. V takomto prípade predávajúci v záručnom liste stanoví aj podmienky záruky.
6.6. Záručná doba začína plynúť od prevzatia tovaru kupujúcim.
6.7. Záruka sa nikdy ( ani v zákonom rozsahu 24 mesiacov) nevzťahuje na vady:
· spočívajúce v chýbajúcej súčasti tovaru, alebo jeho príslušenstva, pokiaľ ich kupujúci neuplatnil bezodkladne pri preberaní tovaru,
· spočívajúce v chýbajúcom doklade o kúpe tovaru ( faktúry), inom doklade vzťahujúcom sa na tovar, ak ich kupujúci neuplatnil bezodkladne pri preberaní tovaru,
· spočívajúce v zjavnom poškodení tovaru, alebo jeho príslušenstva, pokiaľ ich kupujúci neuplatnil bezodkladne pri preberaní tovaru,
· spôsobené mechanickým alebo iným poškodením tovaru vplyvom vonkajšieho faktora, vrátane vplyvu vonkajšieho prostredia ( napr. používaním vo vlhkom, prašnom prostredí, prostredí, a pod.),
· spôsobené nesprávnym používaním tovaru, používaním na iný účel, nevhodným používaním s prihliadnutím na povahu tovaru alebo jeho nadmerným opotrebením,
· spôsobené v dôsledku zásahu do tovaru, vrátane vykonávania jeho opravy, pokiaľ oprava nebola vykonaná subjektom určeným predávajúcim vrámci vykonávania záručných opráv.
.
7. Poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa zo zodpovednosti predávajúceho za vady predaného tovaru
7.1. Každý spotrebiteľ má právo na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady tovaru. Predávajúci nesmie upierať spotrebiteľovi práva, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady podľa § 622 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ani porušiť alebo obchádzať povinnosti obchodníka pri uplatnení práv spotrebiteľa zo zodpovednosti za vady podľa § 622 ods. 3 a 4 Občianskeho zákonníka. .
7.2. Právo zo zodpovednosti za vady tovaru si kupujúci môže uplatniť u predávajúceho (t.j. tovar reklamovať) počas záručnej doby osobne v niektorej z obchodných prevádzok predávajúceho na Kavečianskej ceste č. 8/A v Košiciach, na Kavečianskej ceste č. 4 v Košiciach, alebo na Južnej triede č. 74 v Košiciach, alebo zaslaním reklamácie, tovaru a iných potrebných dokladov predávajúcemu iným spôsobom. Písomná reklamácia kupujúceho môže byť predávajúcemu zaslaná poštou na adresu jeho sídla, alebo e-mailom na emailovú adresu predávajúceho v spojení so zaslaním tovaru a ostatných potrebných dokladov uvedených nižšie na adresu Kavečianska cesta č. 8/A, 040 01 Košice poštou, kuriérskou, či zasielateľskou službou.
7.3. Reklamácia sa považuje za riadne uplatnenú u predávajúceho len v prípade, že sú súčasne splnené všetky nasledovné náležitosti :
- reklamácia je uplatnená v záručnej dobe,
- reklamácia obsahuje označenie kupujúceho, vrátane jeho kontaktnej adresy. Je vítané, aby reklamácia obsahovala aj kontaktnú e-mailovú adresu a telefónne číslo kupujúceho,
- reklamácia je uplatnená písomne s presným popisom vady tovaru a s uvedením nároku, ktorý si kupujúci uplatňuje ( napr. zľava z kúpnej ceny, výmena tovaru za iný a pod.),
- predávajúcemu je predložený doklad o kúpe tovaru u predávajúceho ( napr. faktúra na tovar vystavená predávajúcim a doklad o jej úhrade),
- predávajúcemu je predložený kompletný reklamovaný tovar (vrátane príslušenstva a dokladov vzťahujúcich sa na tovar)
- a ak kupujúci reklamuje tovar v záručnej dobe, ktorá presahuje zákonnú záručnú dobu, ak je spolu s tovarom predložený aj záručný list potvrdený predávajúcim.
Reklamácia sa považuje za riadne uplatnenú u predávajúceho až doručením poslednej z požadovaných náležitostí ( doručením posledného dokumentu a/alebo tovaru)..
7.4. V prípade osobnej reklamácie bude s kupujúcim spísaný reklamačný protokol Jedno vyhotovenie reklamačného protokolu s potvrdením presného dátumu uplatnenia reklamácie je predávajúci povinný vydať kupujúcemu. Spísaný reklamačný protokol nahrádza aj potvrdenie predávajúceho o uplatnení reklamácie.
7.5. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu po riadnom uplatnení reklamácie písomné potvrdenie o jej uplatnení, a to vo forme osobitného listu, alebo e-mailom. Tieto poskytne alebo doručí kupujúcemu bezodkladne po riadnom uplatnení reklamácie spolu s oznámením lehoty, v ktorej vadu odstráni. Lehota na vykonanie opravy v zásade nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady. Ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
7.6. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady.
7.7. Ak predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou podľa § 623 Občianskeho zákonníka, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny aleo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Predávajúci bude pri vybavovaní reklamácie postupovať podľa § 621 a nasl. Občianskeho zákonníka v aktuálnom znení.
7.8. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. .
.
8. Informačná povinnosť pri poskytovaní osobných údajov
8.1. Prevádzkovateľ informačných údajov, spoločnosť:
PROFI – STAR, s.r.o.
so sídlom: Kavečianska cesta 8/A, 040 01 Košice
IČO: 46 258 060
zapísaná v obchodnom registri Mestský súd Košice, oddiel Sro, vložka číslo 28053/V
zastúpená : Ing. Jozefom Petrom – konateľom
Kontaktné údaje:
e-mail: eshop@elektrostar.sk
tel.č.: 0910 505 111
týmto v súlade so zásadami spracúvania osobných údajov obsiahnutými v čl. 13 a nasl. Nariadenia Európskeho parlamenty a Rady EÚ č. 2016/679 z 27. apríla 2016 ( ďalej len GDPR) a v súlade s ust § 19 a nasl. zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov informuje dotknuté osoby, že v zásade na základe ich dobrovoľného súhlasu mieni spracúvať osobné údaje fyzických osôb v nasledovnom rozsahu:
meno a priezvisko
adresa bydliska
dátum narodenia
telefónne číslo
e-mailová adresa
IP počítačová adresa
číslo bankového účtu ( aplikuje sa iba v prípade úhrady kúpnej ceny bankovým prevodom),
čiastočné číslo platobnej karty s prvkami anonymizácie a číslo bankovej transakcie ( aplikuje sa iba v prípade úhrady kúpnej ceny cez internetové rozhranie banky ( pri platení platobnou kartou on – line alebo pri úhrade kúpnej ceny cez platobný terminál v obchodných prevádzkach predávajúceho)
8.2. Právnym základom spracúvania všetkých vyššie uvedených údajov je najmä dobrovoľný súhlas dotknutej osoby (kupujúceho) na spracúvanie svojich osobných údajov vo vyššie uvedenom rozsahu na dohodnutý účel po stanovenú dobu, ktorý môže dotknutá osoba poskytnúť prevádzkovateľovi prostredníctvom stlačenia osobitného tlačidla ešte pred zaslaním záväznej objednávky prostredníctvom internetovej stránky www.elektrostar.shop, a oprávnený záujem prevádzkovateľa, ktorým je ochrana jeho práv a právom chránených záujmov.
Prevádzkovateľ týmto zákazníkom ako dotknutým osobám oznamuje, že v procese uzatvárania zmluvy, t.j. vrámci predzmluvných vzťahov môže spracúvať dobrovoľne poskytnuté osobné údaje aj bez výslovného súhlasu dotknutej osoby v prípade, ak ich zákazník zadá do informačných systémov prevádzkovateľa pred udelením výslovného súhlasu na spracúvanie osobných údajov prostredníctvom osobitného tlačidla umiestneného na webovej stránke predávajúceho.
V prípade, že kupujúci svoj súhlas na spracúvanie osobných údajov predávajúceho vo vyššie uvedenom rozsahu, na vyššie vymedzený účel a na vyššie vymedzenú dobu neposkytne, nie je možné uzatvoriť s ním kúpnu zmluvu na diaľku s využitím internetovej stránky predávajúceho www.elektrostar.sk. Aj bez poskytnutia akýchkoľvek osobných údajov má kupujúci možnosť uzatvoriť s predávajúcim bežnú kúpnu zmluvu na predaj tovaru v obchode v obchodných prevádzkach predávajúceho.
8.3. Právnym základom pre spracúvanie osobných údajov kupujúcich je:
· súhlas dotknutej osoby podľa čl. 6 ods. 1 písm. a) Nariadenia a § 13 ods. 1 písm. a) zákona o ochrane osobných údajov,
· čl. 6 ods.1 písm. b) Nariadenia a § 13 ods. 1 písm. b) zákona o ochrane osobných údajov: spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá osoba, alebo na vykonanie opatrenia pred uzatvorením zmluvy na základe žiadosti dotknutej osoby,
· čl. 6 ods.1 písm. c) Nariadenia a § 13 ods. 1 písm. c) zákona o ochrane osobných údajov: spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné podľa osobitného predpisu – prevádzkovateľ je v zmysle osobitných predpisov povinný poskytnúť osobné údaje dotknutej osoby štátnym inštitúciám
· § 13 ods. 1 písm. f) zákona o ochrane osobných údajov: spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na účel oprávnených záujmov prevádzkovateľa alebo tretej strany okrem prípadov, keď nad týmito záujmami prevažujú záujmy alebo práva dotknutej osoby vyžadujúce si ochranu osobných údajov – oprávneným záujmom prevádzkovateľa je informovať klientov prostredníctvom marketingových správ o cenových ponukách a taktiež marketingová komunikácia s klientom, a tiež poskytovať výhody (v prípade existencie zmluvného vzťahu) v zmysle článku 6 ods. 1 písm. f) nariadenia GDPR. Na základe uvedeného prevádzkovateľ taktiež poskytuje svojim zákazníkov tzv. zákaznícke karty. V súlade so zásadou proporcionality, prevádzkovateľ dospel k záveru, že informovať klientov prostredníctvom notifikácií o novinkách a inováciách služieb resp. viesť s nimi marketingovú komunikáciu (v segmente služieb, o ktoré klient prejavil záujem), prevažuje nad záujmom ochrany súkromia dotknutej osoby a to konkrétne spracúvania emailovej adresy dotknutej osoby. K spracúvaniu emailovej adresy prevádzkovateľ prijal primerané technické a organizačné opatrenia na jeho ochranu.
Predávajúci vyhlasuje, že osobné údaje bude spracúvať v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje zákonu o OOÚ a Nariadeniu.
8.4. Predávajúci ( prevádzkovateľ) spracúva osobné údaje dotknutých osôb ( kupujúcich) na účely predzmluvných vzťahov, uzatvorenia zmluvy s potrebnými náležitosťami, na účely zabezpečenia uplatňovania práv a povinností z uzatvorenej zmluvy, na účel zasielania niektorých obchodných ponúk, notifikácií, noviniek a pod., a na účel zabezpečenia plnenia práv a povinností predávajúceho z platných právnych predpisov a na to nadväzujúceho účely ( napr. na zabezpečenie archivácie zmluvnej a účtovnej dokumentácie a pod,).
8.5. Dobou spracúvania osobných údajov predávajúcim je doba určitá, a to doba relevantná na identifikáciu zmluvnej strany, na uplatňovanie práv a povinností vyplývajúcich z uzavretej zmluvy (napr. podľa § 599 ods. 1 Občianskeho zákonníka), na uplatňovanie si práv v súdnom spore a pod. Ďalej je za relevantnú dobu považovaná doba určená právnymi predpismi na archiváciu účtovných dokladov predávajúceho.
8.6. Dotknutá osoba ( kupujúci) má právo na zákonné, spravodlivé a transparentné spracúvanie svojich osobných údajov. Predávajúci je povinný zabezpečiť primeranú ochranu osobných údajov dotknutých osôb pred neoprávneným spracúvaním alebo sprístupnením. Za týmto účelom je povinný prijať vhodné technické a organizačné opatrenia.
8.7. Predávajúci upovedomuje dotknuté osoby o tom, že poskytnuté osobné údaje nebude sprístupňovať tretím osobám za účelom marketingu.
8.8. Osobné údaje dotknutých osôb môžu byť zo strany predávajúceho ( prevádzkovateľa) sprístupnené:
· externému účtovníkovi ( sprostredkovateľovi) podľa výberu poskytovateľa.,
· externému správcovi webovej ( internetovej ) stránky, resp. dodávateľovi internetových a elektronických služieb,
· prepravným / zasielateľským spoločnostiam podľa preferencie dotknutej osoby a konečného výberu prevádzkovateľa,
· právnemu zástupcovi v prípade vzniku potreby právneho vymáhania nárokov z uzatvorenej zmluvy,
· štátnym inštitúciám za účelom plnenia povinností prevádzkovateľa ako napr. daňový úrad, orgán štátnej správy a verejnej moci na výkon kontroly a dozoru (napr. slovenská obchodná inšpekcia, úrad na ochranu osobných údajov), súdnym exekútorom, súdom, orgánom činným v trestnom konaní atď.
Zmluvným partnerom ( sprostredkovateľom) bude možné sprístupniť osobné údaje len za podmienky, že títo poskytnú dostatočné záruky na to, že spracúvanie osobných údajov bude uskutočňované v súlade so zákonnými zásadami.
8.9. Prevádzkovateľ v súvislosti s dobrovoľným poskytnutím osobných údajov informuje podľa čl. 13 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len „Nariadenie“) a § 19 zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov(ďalej tiež ako „zákon o OOÚ“) informujeme kupujúcich o tom, že dotknutá osoba má právo:
· požadovať prístup k svojim osobným údajom, najmä právo získať potvrdenie prevádzkovateľa o tom, či sa spracúvajú jeho osobné údaje, aké kategórie, na aký účel, a informáciu o tom, ktorým príjemcom alebo kategóriám príjemcov boli osobné údaje sprístupnené, alebo kto má právo získať prístup k osobným údajom dotknutej osoby,
· právo na opravu svojich osobných údajov, t.j právo požadovať, aby prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu opravil nesprávne osobné údaje, ktoré sa ho týkajú,
· na vymazanie osobných údajov, ak má dotknutá osoba za to, že sú na to splnené zákonom uvedené dôvody, resp. ak už účel spracúvania skončil,
· na obmedzenie spracúvania osobných údajov, ak sú na to zákonné dôvody, napr preto, že prevádzkovateľ už nepotrebuje osobné údaje na účely spracúvania,
· právo namietať spracúvanie osobných údajov, t.j. namietať proti spracúvaniu osobných údajov z dôvodov týkajúcich sa konkrétnej situácie. Právo namietať je dané vždy pri spracúvaní údajov na účely priameho marketingu.
· na prenosnosť osobných údajov v prípade že dotknutá osoba poskytla dotknutá osoba na základe dobrovoľného súhlasu alebo na základe zmluvy, ktorej je zmluvnou stranou,
· právo na odvolanie svojho súhlasu na spracúvanie osobných údajov v prípadoch, keď sú osobné údaje spracúvané na základe súhlasu dotknutej osoby.
8.10. Dotknutá osoba môže požadovať výkon vyššie uvedených práv kedykoľvek, a to prostredníctvom emailu profistarsk@gmail.com, telefónne číslo 0915 358 900, alebo písomne na poštovú adresu sídla prevádzkovateľa. Prevádzkovateľ vybaví žiadosť dotknutej osoby v súvislosti s vyššie uvedenými právami v zákonných lehotách.
8.11. Prevádzkovateľ upozorňuje dotknuté osoby, že aj v prípade odvolania súhlasu na spracúvanie osobných údajov, v prípade namietania spracúvania osobných údajov a pri výkone iných svojich práv má prevádzkovateľ právo naďalej spracúvať už poskytnuté osobné údaje dotknutej osoby v rozsahu nevyhnutnom na preukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie svojich právnych nárokov a plnenie si iných zákonných povinností v súlade s čl. 6 ods. 1 písm. b),c) GDPR.
8.12. Prevádzkovateľ upovedomuje dotknuté osoby o ich práve podať v súvislosti s výkonom práv na ochranu osobných údajov sťažnosť, a/alebo návrh na začatie konania dozornému orgánu, ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky so sídlom na Hraničnej ul. č. 12 v Bratislave, e-mail: statny.dozor@pdp.gov.sk, tel.č. . +421 02 32313214.
.
9. Poučenie o práve spotrebiteľa podať obchodníkovi žiadosť o nápravu
9.1. Kupujúci je oprávnený podávať predávajúcemu sťažnosti a podnety, a to písomne na adresu jeho sídla alebo e-mailom na adresy uvedené v čl. I týchto VOP.
9.2. Kupujúci ( spotrebiteľ) má právo obrátiť sa s návrhom na alternatívne riešenie prípadného sporu s predávajúcim na subjekt alternatívneho riešenia sporov zapísaného do zoznamu subjektov vedeného Ministerstvom hospodárstva SR podľa zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
9.3. Bližšie informácie o alternatívnom riešení sporu a možnosť podať návrh na alternatívne riešenie sporu sú dané prostredníctvom platformy na stránke www.spotrebitelskecentrum.sk.
.
10. Ostatné a záverečné ustanovenia
10.1. Odoslaním záväznej objednávky prostredníctvom webového sídla ( internetovej stránky) www.elektrostar.sk sa tieto VOP stávajú neoddeliteľnou súčasťou každej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim a zakotvujú tak práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho vyplývajúce im z konkrétneho zmluvného vzťahu, pokiaľ sa strany výslovne písomne v konkrétnej zmluve nedohodnú inak.
10.2. Na práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho týmito VOP neupravenými sa primerane použijú ustanovenia všeobecne záväzných právnych predpisov, najmä ustanovenia Občianskeho zákonníka (zákona č 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov), zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa .
10.3. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňa 01.07.2024.